Asocierea franco-elena Vinci-Aktor va putea fi iertata la termene daca va intampina "conditii de sol neobisnuite".
Asocierea franco-elena Vinci-Aktor, care urmeaza sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, are prevazute in contract clauze care ii permit sa ceara depasirea termenului de 48 de luni prevazut in oferta lor pentru definitivarea proiectului. Potrivit contractului, cele doua firme vor fi indreptatite sa ceara amanari in caz de "obstructii geologice" si de "conditii de sol neobisnuite". In astfel de situatii, concesionarul va putea cere, de la caz la caz, o modificare a termenelor, cu pana la 12 luni in plus in cazuri bine precizate. "In functie de situatia respectiva, noi vom putea sa o acceptam sau nu. Daca nu ne vom intelege, atunci ne putem desparti ca prieteni", afirma Roxana Moise, director de concesiuni al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Aceasta adauga ca, in principiu, Vinci-Aktor nu vor putea depasi insa termenul de 48 de luni pentru realizarea proiectului.
Situatia mentionata mai sus nu e unica pe lista celor in care Vinci-Aktor va fi indreptatita sa ceara amanari. Lista cuprinde toate cazurile clasificate indeobste la categoria cazuri de forta majora, precum inundatii, furtuni, cutremure, greve intentionate sau spontane. Vinci-Aktor e protejata si daca au loc caderi de curent, ale alimentarii cu carburanti sau ale sistemului de transport.
"Nu este vorba de situatii minore de genul in care ei nu isi platesc, spre exemplu, furnizorii de carburanti si, ca urmare, nu pot continua lucrarile", spune Moise. Spre exemplu, in cazul unei greve generale pe calea ferata sau al unei caderi putin probabile a sistemului energetic national de durata, Vinci-Aktor va putea cere prelungiri ale termenelor. Faptul ca statul si-a asumat toate aceste riscuri este o greseala, considera Alin