În perioada 1-8 martie, capital.ro şi-a propus să vă prezinte, în fiecare zi, câte o femeie de succes. Astăzi aducem în prim-plan povestea Manuelei Victoria Plăpcianu, femeia care conduce în acest moment, din poziţia de CEO, afacerea Artmark, un bussiness care încearcă să ridice standardele pieţei de licitaţii de artă din ţara noastră. Manuela Plăpcianu a absolvit în 1986 Universitatea Politehnică din Bucureşti şi a lucrat timp de 9 ani ca inginer energetician. Dup�
În perioada 1-8 martie, capital.ro şi-a propus să vă prezinte, în fiecare zi, câte o femeie de succes. Astăzi aducem în prim-plan povestea Manuelei Victoria Plăpcianu, femeia care conduce în acest moment, din poziţia de CEO, afacerea Artmark, un bussiness care încearcă să ridice standardele pieţei de licitaţii de artă din ţara noastră.
Manuela Plăpcianu a absolvit în 1986 Universitatea Politehnică din Bucureşti şi a lucrat timp de 9 ani ca inginer energetician. După cum spune chiar ea, regimul comunist a forţat-o să aleagă această meserie. “Era un domeniu mai ferit de amestecul politicului”, explică ea.
De la banking la artă
1995 a fost primul an când Manuela Plăpcianu a intrat în sectorul de banking. Rând pe rând a ocupat funcţii de conducere în cadrul ABN AMRO Bank România, Citibank România, HVB Bank România (Unicredit Țiriac Bank) şi EFG Eurobank Group. În februarie 2009, a preluat funcţia de CEO al afacerii Artmark, cea mai mare casă de licitaţii de artă din România.
Deşi trecerea de la un domeniu atât de strict ca cel bancar la unul atât de sensibil precum cel al artei pare destul de bruscă, Manuela Plăpcianu spune că lucrurile nu stau chiar aşa. “Domeniul este seducător dintr-o perspectivă axiologică, dar cel puţin la fel de generos din perspectiva provocărilor din zona de business. Vorbim despre o piaţă de artă în formare, vorbim despre dezvoltarea unor instrumente s