Lansarea Duster, mult asteptatul SUV al producatorului de la Mioveni, a adunat la standul din cadrul Salonului Auto de la Geneva zeci de jurnalisti care au verificat fiecare maner, surub si buton pentru a se convinge de calitatea noului model.
"Este interesanta, intr-adevar. Daca ne uitam numai cativa ani in urma, este neasteptat sa vezi cum s-a dezvoltat marca. La inceput am fost sceptici, dar apoi cu Sandero, MCV si acum Duster, a devenit un brand serios. De acum Toyota, restul industriei auto, se uita cu respect la Dacia, si toti creeaza concepte, modele care sa atace segmentul", spune Peter Homola, jurnalist austriac freelancer.
El a mai spus ca este impresionat de vanzarile Dacia de anul trecut din Germania. "Dacia a crescut. In Cehoslovacia, in anii '70, Dacia era considerata o marca buna; dar apoi dupa ani, cand proprietarii si-au inlocuit primele Dacii, au vazut ca scazuse calitatea. Acum Renault a reusit sa creasca iar marca si calitatea."
Inmatricularile de autovehicule noi sub marcile Renault si Dacia in Germania au crescut cu 2,1% in primele doua luni ale anului, la 21.394 de unitati, grupul francez numarandu-se printre singurii trei constructori cu evolutie pozitiva pe o piata in declin cu 19,5%, potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA. Marcile Renault si Dacia au avut o cota de piata de 5,7% in ianuarie-februarie in Germania.
In februarie, inmatricularile Dacia au scazut cu 22,9%, la 9.621 de autovehicule. Renault si Dacia au inregistrat o crestere de 39% in ianuarie, la 11.773 de unitati.
"Cat priveste Duster, vad ca este mai scump decat Sandero sau MCV, dar este un SUV, iar clientii din acest segment sunt mai deschisi la lucruri noi.
Dacia ar putea avea aceeasi poveste ca si Skoda, care a crescut imens dupa preluarea de catre VW. Ideea este ca atunci cand Logan va creste si ca brand, si ca echipar