Constructorul italian de maşini sport a prezentat oficial primul hibrid Ferrari, o combinaţie între 599 GTB Fiorano şi o maşină electrică. Deşi mai ecologică, 599 este un Ferrari adevărat şi atinge 280 km/h, informează Daily Mail.
Scopul companiei a fost să contruiască un model mai ecologic şi economic, însă fără să ştirbească renumele mărcii. Obiectivul său, de a face maşinile mai prietenoase mediului înconjurător, este subliniat de culoare verde aleasă pentru primul model hibrid. Ferrari intenţionează ca până în 2015 toate modelele sale să fie disponibile şi în versiunea "ecologică".
Hy-Kers are la bază 599 GTB Fiorano. Motorul electric adăugat pe maşină cântăreşte doar 40 kg şi produce 107 cai-putere, însă este cuplat la un V12 de 6 litri. Modul electric este pentru mersul în oraş şi pe distanţe scurte, unde nu este necesar un număr mare de cai-putere sau o viteză mare. Când şoferul apasă puternic acceleraţia intră în acţiune motorul pe benzină, căruia i se adaugă un mic supliment de putere de la cel electric. Per total, varianta hibridă este mai rapidă decât cea clasică, suta de kilometri pe vitezometru fiind atinsă în 3,5 secunde.
Ferrari a urmărit ca fiecare kilogram adăugat maşinii să fie propulsat de cel puţin încă un cal-putere.
În interiorul hibridului este montată o baterie litiu-ion groasă de doar 2,5 cm, însă lungă cât aproape toată podeaua şi răcită cu aer. Ca orice hibrid care se respectă, Hy-Kers beneficiază de sistemul care captează energia generată la frânare şi o foloseşte la reîncărcarea bateriei.
Hy-Kers nu s-a născut din dorinţa Ferrari de a salva planeta, ci mai degrabă dezvoltarea sa a fost impusă de standardele UE legate de emisiile de dioxid de carbon. Hibridul produce cu 35% mai multe noxe decât modelul exclusiv pe benzină, iar potrivit Ferrari, ar fi şi mai economică, re