Starea proasta a drumurilor este subiectul principal pentru mai multe ziare bulgaresti in editiile lor de joi. Motivul este protestul locuitorilor orasului Varna, care s-au strans luni in fata primariei pentru a manifesta impotriva gropilor din strazi, informeaza Agerpres.
Avem nevoie de 75-100 milioane de euro pe an ca sa facem fata gropilor, titreaza 24 Ceasa. Ca starea drumurilor din tara sa se imbunatateasca, trebuie reparati intre 1.500 si 2.000 de kilometri pe an. Reasfaltarea costa intre 125 si 175 mii de euro pe kilometru, iar simpla umplere a gropilor cu asfalt iese mai ieftin - circa 50 mii de euro pe kilometru. Banii niciodata nu sunt de ajuns, si adeseori nu se renoveaza intregi tronsoane din drum, ci doar se umplu gropile, ceea ce nu este eficient.
In anii 80, aveam un principiu: drumurile erau renovate la fiecare opt ani, spune Adriana Gheorghieva, secretar al Camerei Rutiere. Daca insa gropile ocupau mai mult de 7-10% din drumul respectiv, acesta era reparat integral, explica Gheorghieva, care mentioneaza ca aceste principii nu mai sunt respectate.
Drumurile bulgaresti au doi dusmani - lipsa de bani si clima care presupune schimbarea perioadelor de frig, zapada si ploi torentiale cu altele de arsita. Drumurile se strica in mare masura si din cauza sarii folosite impotriva poleiului.
Varna nu a ajuns niciodata intr-o asemenea situatie: gropi enorme peste tot, scrie Sega. La inceput, primarul Kiril Iordanov a ironizat nemultumirea cetatenilor. El i-a sfatuit pe cetatenii revoltati sa dovedeasca, daca pot, ca primaria face gropile intentionat, iar daca nu pot sa nu mai critice administratia locala. Dupa ce insa s-a trezit cu peste o mie de protestatari in fata primariei, primarul si-a schimbat brusc atitudinea. Acum, in fiecare zi, acesta prezinta un raport cu cate gropi au fost umplute in ziua precedenta. Iord