SUCCES. Lucrările suprarealiste ale artistului vor fi reunite într-o expoziţie, în aprilie, la galeria H’Art. Curatori din Londra şi New York l-au invitat deja să-şi expună colajele, după vernisajul de la7 Paris. Sursa: Galeria H'art
„Am ajuns în Paradis”, a spus Ion Bârlădeanu, în timp ce urca în vârful turnului care, până acum doi ani, nu era decât un breloc aruncat de cineva la gunoi. Privea Parisul din Eiffel. În acele zile, Angelina Jolie îi povestise despre filme, el despre artă, iar crema artistică din Paris aflase extraordinara lui poveste, la Galeria „Anne de Villepoix”.
Prima lui expoziţie personală din capitala Franţei, „Realpolitik”, vernisată sâmbăta trecută, i-au adus deja invitaţii din partea unor galerii prestigioase din New York şi Londra, iar zece dintre cele 88 de colaje şi-au găsit doritori.
„Anne de Villepoix şi-a asumat un risc destul de mare cu a ce astă expoziţie, pentru că e un nume încă necunoscut. Aşteptăm ecoul muzeelor din Paris”, spune Dan Popescu, de la galeria H’Art, cel care l-a lansat pe Bârlădeanu, după ce a fost descoperit în ghena din Calea Moşilor.
Dandy şi femei frumoase
O nouă expoziţie cu, probabil, cele mai valoroase colaje din portofoliul său, va fi inaugurată la începutul lunii aprilie la Galeria H’Art, din Bucureşti.
„Făt-Frumos cel Urât” va cuprinde lucrări suprarealiste din anii ’70-’80, colaje în care eroi sunt „genul dandy trash” şi femeile frumoase, simbolurile consumeriste ale Occidentului (inclusiv celebra cutie de supă Campbell a lui Andy Warhol, despre care e puţin probabil să fi ştiut la acea vreme) şi ale României comuniste.
„Are un stil foarte publicitar, şi în acelaşi timp anticonsumerist, pentru că în colajele sale e o asemenea acumulare de «vanitas», de vicii, încât efectul e exact invers”, explică Dan Popescu. @N_P