Bonusurile de fidelitate, frica de pedepse legale sau de blocarea contului sunt principalele momeli pentru atacatori
Anul trecut atacurile s-au înmulţit cu 2000%, faţă de 2008
Atacurile prin care o persoană neautorizată încearcă să intre în posesia unor detalii confidenţiale în mod fraudulos (phishing-ul) - au cunoscut o creştere spectaculoasă în ultimul an, o dată cu popularizarea serviciilor de e-banking. După un început timid în România la mijlocul anului 2008, pe parcursul anului 2009, phishing-ul a devenit o adevărată industrie, ţintind principalele bănci care oferă soluţii de e-banking, se arată într-un comunicat al BitDefender. "În 2009 numărul atacurilor a crescut enorm de mult, consemnând un avans de 2000%, faţă de anul precedent, când phising-ul nu era foarte dezvoltat", a declarat pentru Curierul Naţional, Carmen Căpitănescu, marketing manager, al BitDefender România.
Anul acesta nu va fi diferit de 2009
Pentru 2010, BitDefender estimează o creştere substanţială a numărului atacurilor de phishing care vizează băncile româneşti. Atacatorii vor urma aceleaşi abordări care au dat roade de-a lungul lui 2008 şi 2009: mesaje spam care promit bonificaţii la "completarea datelor folosind mijloace on-line", precum şi diverse ameninţări legate de blocarea conturilor sau restricţionarea accesului la servicii dacă nu se supun cerinţelor mesajului. "Nu avem încă o cifră exactă asupra evoluţiei de anul acesta, dar credem că avansul va fi unul foarte mare. Extinderea reţelelor sociale virtuale, (de tip Facebook, etc), vor deveni canale de atac prin care, cei care doresc să obţină venituri necuvenite", a mai precizat pentru Curierul Naţional, oficialul BitDefender.
Legislaţia, unealta infractorilor cibernetici
Potrivit companiei de soluţii de securitate informaţională, infractorii cibernetici vor profita pe