O parte dintre muncitorii de la CFR Marfă care au fost disponibilizaţi s-au strâns ieri pe peronul din faţa Gării, nemulţumiţi de modul în care s-au făcut concedierile. Deşi se feresc să vorbească deschis, ceferiştii spun că sunt colegi care au rămas în sistemul feroviar pentru că au plătit sute de euro şpagă
Sindicaliştii din Căile Ferate braşovene au organizat ieri un mic protest pe peronul Gării Braşov. Aproximativ 30 de persoane
s-au strâns pentru a-şi arăta nemulţumirile faţă de disponibilizările din această ramură de transport. Toţi erau proaspăt disponibilizaţi, fiind puşi pe liber chiar de 1 martie.
Chiar dacă unii s-au obişnuit cu ideea că vor fi şomeri, ei totuşi se tem că nu-şi vor primi salariile compensatorii promise. Cel mai tare îi nemulţumeşte însă modul în care s-au făcut disponibilizările. „Elaborarea programelor de restructurare şi reorganizare a CFR Marfă SA precum şi aplicarea acestora ar fi trebuit să se facă cu acordul sindicatelor, ori în cazul de faţă nu s-a obţinut acordul organizaţiilor sindicale. Efectiv ne-au dat un şut în fund”, a declarat Ramona Turturică, unul din disponibilizaţii CFR. „După 27 de ani îmi spun că nu sunt competent şi mă zboară? Cum se poate aşa ceva?”, se întreabă retoric un coleg de suferinţă.
Lider de la Vagoane, şpăguit?
Disponibilizările nu au trecut fără scandal. Oamenii spun că nu s-a ţinut cont de competenţe sau de problemele sociale ale fiecăruia şi au fost disponibilizaţi cei care nu au dat şpagă. „Am auzit şi eu aceste zvonuri care incriminau un lider de la Vagoane, din Triaj. Acum nu ştiu ce să zic, că dacă n-ai dovezi, rămân doar vorbe. Totuşi, oamenii au dreptate când spun că nu s-au respectat criteriile de disponibilizare. Nu mi se pare corect că doi soţi cu stare bună, casă, maşină, să rămână angajaţi, iar un unic susţinător de familie, tată a 4 copii, cu