Pentru reabilitarea infrastructurii şi dotarea punctelor de trecere a frontierei este necesar un serios efort bugetar
Blaga: Până la sfârşitul acestei luni trebuie să contractăm încă 135 mil. euro
Autorităţile din România mai au o serie de probleme de rezolvat pentru aderarea la spaţiul Schengen, printre acestea numărându-se reabilitarea infrastructurii şi dotarea punctelor de trecere a frontierei.
"Atât pentru reabilitarea infrastructurii, cât şi pentru dotarea punctelor de trecere a frontierei este necesar un serios efort bugetar din partea Guvernului României, iar autorităţile publice implicate MAI, Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor vor trebui să accelereze măsurile de implementare pentru aderearea la spaţiul Schengen", a apreciat Vasile Blaga, ministrul Administraţiei şi Internelor, în cadrul bilanţului instituţiei pe anul trecut.
Potrivit acestuia, programul Indicativ Facilitatea Schengen 2007 - 2009 cuprinde 21 de proiecte în valoare totală de 478,7 mil. euro, valoarea contactelor a căror procedură de achiziţie s-a finalizat ridicându-se la 343,6 mil. euro. Restul de 135 mil. euro urmează să fie contractate până la data de 31 martie a.c., termen de absorbţie prelungit deja cu trei luni de Comisia Europeană.
"Până la sfârşitul perioadei de contractare, respectiv 31 martie 2010, apreciem că gradul de absorbţie a fondurilor din facilitate va fi de circa 80%, estimându-se totodată economii de aproape 80 de milioane de euro rezultate din diferenţa între valoarea estimată a contractelor şi valoarea de contractare", a declarat Blaga, care a adăugat că Guvernul român trebuie să contribuie cu alte 420 de milioane de euro, din care aproximativ 200 de milioane numai în 2010, pentru realizarea sistemului integrat de securizare a frontierelor.
Ministerul Transporturilor trebuie să certifice aeroporturile