Meseriaşii lucrează peste program pentru a onora toate solicitările venite din partea şoferilor. Pietrenii au de plătit planetare, bucşe sau pivoţi.
Mecanicii auto şi cei de la vulcanizările din Piatra Neamţ lucrează aproape non-stop ca să repare maşinile avariate. Patronii centrelor de reparaţii susţin că le-au crescut încasările cu 40% în ultima perioadă.
„Nu ne putem plânge de clienţi. De o lună de zile am angajat încă doi băieţi pe vulcanizare, pentru a ne împărţi munca. Cererile sunt multe şi facem faţă cu greu. Avem deja o listă de programări, pentru ca oamenii să nu aştepte aici cu maşinile stricate“, a spus Lucian Ciubotaru, şeful unui service din oraş. Constantin Baghiu este agent de vânzări şi după ce a circulat două săptămâni pe varianta ocolitoare a municipiului are de schimbat planetara şi pivoţii.
Cei mai mulţi folosesc piese recondiţionate
„Am rămas zilele trecute cu maşina în drum, fără să mai intre în viteză. Mecanicii au spus că de la zdruncinăturile provocate de gropi am ajuns în situaţia asta. O planetară pentru maşina mea costă între 1.200 şi 3.000 de lei. Nu ştiu de unde o să plătesc atâţia bani“, s-a plâns pietreanul.
Ca să nu-şi lase salariile la service, şoferii apelează la metode de compromis. Ori îşi repară piesele stricate, ori cumpără din cele uzate, la mâna a doua. „Am vorbit cu un inginer mecanic, pensionar, care îmi va repara la el acasă nişte piese. În loc să cumpăr planetara nouă, îi plătesc lui 200 de lei şi încă 95 de lei pentru montaj la un mecanic auto. Scap la mai puţin de jumătate din preţul de la reprezentanţă“, a detaliat Valeriu Popoviciu, economist.
Lista stricăciunilor provocate de gropi mai poate fi completată cu pierderea capacelor de la roţi, jante îndoite, telescoape rupte sau chiar cauciucuri tăiate, pentru repararea cărora trebuie în jur de 100 de lei. Situa