In primele doua saptamani de la demararea "Rabla" s-au casat peste 20.000 de masini, dar s-au vandut numai 460, potrivit statisticilor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). Raportat la numarul de masini casate, s-au cumparat de 44 de ori mai putine, cel mai probabil diferenta reprezentata de peste 20.000 de vouchere urmand sa fie tranzactionate pe piata, fiind achizitionate fie de dealeri, fie de persoane interesate sa-si cumpere o masina noua.
Scopul realizarii unui program de casare nu este cresterea vanzarilor de automobile, ci reducerea impactului pe care il au cele vechi asupra mediului.
"Programul «Rabla» nu are ca scop vanzarea de masini noi, ci are ca scop casarea masinilor vechi si reducerea emisiilor de dioxid de carbon si a posibilitatii infestarii solului si a apei cu reziduuri provenite de la automobilele de peste 10 ani", a subliniat Gheorghe Popescu, presedintele AFM.
Majoritatea dealerilor care comercializeaza masini cu preturi cuprinse intre 10.000 si 15.000 de euro se bazeaza pe "Rabla" pentru revitalizarea vanzarilor pe o piata care a scazut cu aproape 60% in 2009. Dacia detine o cota de 85% din vanzarile de masini in primele doua saptamani de "Rabla". "In primele doua saptamani ale programului s-au casat 20.220 de masini si s-au vandut 456 de automobile. Dintre acestea, aproximativ 390 reprezinta modele Dacia", a subliniat presedintele AFM
In cadrul programului din 2009, din cele circa 32.000 de masini vandute, peste 55% au reprezentat modele Dacia. In plus, in acest an, prin "Rabla" se va putea achizitiona si noul SUV Duster, potrivit declaratiilor lui Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcii.
Spre deosebire de anii anteriori, cand numai posesorul unei "rable" putea sa-si achizi tioneze un automobil nou in baza programului, acum odata cu implementarea sistemului de vouchere, oricine detine un tichet va