Autocarele cu turisti care iau cu asalt orice obiectiv demn de bifat pe lista de must see sunt deja obisnuinta. Insa intr-o perioada de criza, asaltul motorizat al chinezilor la boutique-ul Carl F. Bucherer din Lucerna (locul unde s-a nascut brandul elvetian) merita cu siguranta urmarit. Si nu vin numai pentru a vedea Aion Rolling Ball Clock, cel mai mare ceas din lume de acest tip, ci pentru a cumpara ceasurile singurului brand orologer care isi are radacinile in centrul Elvetiei.
De altfel, piata din zona Asia-Pacific contribuie cu 40% la vanzarile casei el vetiene, urmata de America de Nord, Caraibe (20%) si Europa (20%).
Compania, care se afla in proprietatea lui Jorg G. Bucherer, a treia generatie Bucherer, este in plin proces de extindere in Europa. Iar in Romania ceasurile Carl F. Bucherer au ajuns inaintea unor piete importante precum Franta sau Italia. "Am considerat ca piata est-europeana este atractiva, dar exact in momentul in care luasem hotararea finala a venit marea criza. Dar avem avantajul de a fi condusi de o persoana bogata, care nu depinde de credite si nu isi doreste neaparat sa faca avere. Cred ca aici putem face afaceri mai rapide", a spus pentru Dupa Afaceri Gregor Alexander Hüni, director de vanzari la nivel international.
Carl F. Bucherer are 90 de ani de experienta in retailul cu ceasuri (detine unul dintre cele mai mari lanturi de retail din Elvetia) si realizeaza anual 15.000 de ceasuri. Colectia adusa la Bucuresti include modele din toate cele trei linii: Patravi, bestsellerul brandului (50% din vanzari), Manero si Alacria, linia feminina. "Avem o segmentare foarte clara a colectiilor pentru ca am considerat ca totul trebuie sa fie foarte simplu pentru consumatori. Colectiile sunt foarte focusate." Hüni spune ca cifra de afaceri a companiei a scazut cu 18% anul trecut, sub ritmul de scadere al exporturilor de ceasuri