Distribuitorul local de electrocasnice Marelvi estimeaza o crestere a afacerilor de 5-10% pentru anul in curs, la aproximativ 45 de milioane de euro, dupa incheierea unui parteneriat cu Carrefour si introducerea unor noi branduri in portofoliu.
"Colaborarea cu reteaua Carrefour a inceput in al doilea trimestru din 2009, cifra de afaceri este destul de mica, dar pentru noi este important sa activam si pe segmentul de cash and carry, hipermarketuri si DIY (bricolaj - n. red.) pentru a ne largi expertiza", a declarat Dumitru Mihalescul, directorul general al Marelvi.
Activitatea de distributie a Marelvi este orientata in principal catre aproximativ 300 de retaileri de electronice independenti. Compania livreaza produse electronice si electrocasnice si catre reteaua de magazine Dedeman.
In 2009 businessul Marelvi a inregistrat o contractie de 8%, la 41 de milioane de euro, intr-o piata care a scazut cu 42%, la 1,4 mld. euro, potrivit statisticilor GfK Romania.
"A fost un an greu, dar am avut cu totii de invatat. Cred ca ne-a facut pe toti cei aflati in domeniu sa analizam, sa revizuim, sa gandim si sa actionam prudent. Pentru noi, in conditiile in care piata inregistreaza o asemenea scadere, a fost extrem de importanta strategia de repliere pe termen scurt", a spus Mihalescul.
In ultimul an, potrivit Marelvi, in piata electroIT a avut loc o schimbare a comportamentului de consum in sensul cresterii cererii pentru produsele ieftine, in timp ce cererea pentru produse premium, un segment mai mic, a ramas stabila. "Cele mai afectate au fost produsele din semgmentul de mijloc datorita polarizarii pietei."
Reprezentantii Marelvi au declarat ca in 2009 businessul a urmat evolutia economica pe zone, cele mai mari probleme legate de plati si insolvente fiind localizate in zona de sud si nord-est a tarii. "Transilvania a fost cea mai stabila zona