STRATEGIE PE TIMP DE CRIZĂ. Într-o piaţă înjumătăţită de recesiune, managerii celui mai mare jucător explică reţeta aplicată de ei, ce i-ar putea inspira şi pe concurenţii mai mici.
Anul 2009 a avut un impact dezastruos asupra pieţei IT on-line şi clasice din România, astfel că aceasta a scăzut cu 50%, ajungând undeva la 300 de milioane de euro, spun oficialii celui mai mare magazin on-line din România eMag. Deşi deţin o cotă de 65% din piaţa IT on-line cu o cifră de afaceri de 64 de milioane de euro, şi ei au simţit efectele, scăzându-le afacerile cu 12%.
Aşa au ajuns să recurgă la anumite măsuri de fidelizare a clienţilor, dar şi de a-şi mări cota de încredere. „Pentru a ne menţine clienţii am implementat transportul gratuit al produselor la domiciliu. Ce a început ca o promoţie pentru luna august s-a continuat şi în septembrie şi tot aşa”, ne-a declarat Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMag.
Pe lângă aceasta au mai lansat şi „Garanţia de retur”. Prin acest serviciu plăteşti produsul la livrare, îl poţi folosi şi în termen de 30 de zile îl poţi returna dacă nu eşti mulţumit de el.
Concedieri şi angajări
La începutul lui 2009, conducerea eMag a fost nevoită să reducă numărul salariaţilor. „În prima parte a anului trecut a fost o restructurare drastică, am ajuns la 160 de oameni, după care am început să construim din nou şi am terminat anul cu 230 de angajaţi, iar acum avem 250 şi ţintim 280 de persoane”, ne-a spus Iulian Stanciu, director general al eMag.
Miza, târgurile mondiale
Şefii magazinului on-line au fost prezenţi în ianuarie la CES Las Vegas 2010 pentru a vedea ce se mai poate aduce pe piaţa noastră. „Foarte multe premii le-a luat un netbook de gaming de la Alienware. Noi deja am plasat comanda pentru el şi va ajunge şi la noi în curând. Şi o să aducem şi