Filmul lui Jason Reitman pare să revizuiască un profil uman, cel al lui homo viator, călătorul neobosit pe care-l întruchipează Ryan Bingham (George Clooney) îşi face un ideal din a se afla mereu în.. aer, călătorind cu avionul de la un oraş la altul, trecând dintr-un hotel în altul cu minimul de bagaj necesar.
Misiunea lui este puţin obişnuită, asemeni lui Mercur (sau Hermes) zeul comerţului, dar şi al călătoriilor la romani (la greci) voiajorul nostru este un mesager, dar un mesager care aduce numai veşti proaste. Firma la care lucrează se ocupă cu transmitera directă a celei mai proaste veşti pentru un american: aceea că a fost concediat. Ryan este pregătit pentru toate reacţiile posibile asemeni unui psihiatru versat, are pregătită şi o broşură după care cel concediat ar trebui să se ghideze pentru aşi începe o nouă viaţă. Este la fel cum ai încredinţa o carte de bucate unui naufragiat pe o insulă aridă şi pustie. În ciuda misiunii sale cu iz funerar, nu ucide oameni, ci doar speranţele şi liniştea lor, Ryan Bingham este mereu vesel, niciun un rid nu i se mişcă pe faţă în mod necontrolat, îşi face meseria chirurgical, fără să se implice, asistă tânguirile celui care tocmai şi-a pierdut slujba şi îi împinge broşura în faţă explicându-i avantajele care decurg dintr-un dezastru. Aerian, deasupra tuturor celor lumeşti, Ryan Bingham pare intangibil, asemeni unui shakespearian Ariel exonerat de orice contract cu Prospero şi de neatins de către mulţimea de Calibani la pândă. Între două avioane se desfăşoară şi scurtele aventuri amoroase ale lui Ryan, o cameră de hotel serveşte unei nopţi încărcate de tensiune erotică după care, cu micul bagaj asemeni unui buzunar ceva mai mare, Ryan se deplasează în alt loc pentru a livra mesajul aducător de nefericire. Aparent, filmul lui Jason Reitman regizorul lui Thank You forSmoking (2006) şi Juno (2007) este un m