Mizând pe procesele de restructurare şi pe goana clienţilor după fonduri europene, firmele de consultanţă speră la o creştere serioasă în 2010. Serviciile livrate administraţiei publice reprezintă principala sursă de venituri pe care se bazează anul acesta. Trei sferturi dintre companiile mari de consultanţă, categorie în care intră firmele de profil cu venituri anuale de peste un milion de euro, cred că principalii clienţi din 2010 vor proveni din administraţia publică ce
Mizând pe procesele de restructurare şi pe goana clienţilor după fonduri europene, firmele de consultanţă speră la o creştere serioasă în 2010. Serviciile livrate administraţiei publice reprezintă principala sursă de venituri pe care se bazează anul acesta.
Trei sferturi dintre companiile mari de consultanţă, categorie în care intră firmele de profil cu venituri anuale de peste un milion de euro, cred că principalii clienţi din 2010 vor proveni din administraţia publică centrală, arată studiul „Piaţa de consultanţă în management din România“, realizat recent de AMCOR (Asociaţia Consultanţilor în Management din România).
Deşi nu reprezintă mai mult de 5% din totalul companiilor active pe acest segment, firmele mari, sub 20 la număr, sunt responsabile pentru cel puţin o cincime din valoarea totală a pieţei. Potrivit datelor înregistrate la Ministerul Finanţelor, cele mai mari companii de consultanţă după cifra de afaceri sunt firma americană McKinsey (13 milioane euro), Ensight (4,6 milioane euro), Contrast (3,5 milioane euro), Horvath & Partners (3,3 milioane euro) şi A.T. Kearney (3 milioane euro). Roland Berger, considerată informal liderul pieţei, nu şi-a publicat niciodată rezultatele financiare. Datele corespund anului 2008, însă par a fi încă de actualitate, deoarece, după cum arată studiul AMCOR, mari schimbări nu s-au mai produs între timp. Astfel, în 2009, jumătate din