O aeronavă a TAROM a fost confiscată de un grup de piraţi ai aerului care au intrat cu forţa pe aeroport, înarmaţi până în dinţi. Se întâmpla la începutul anilor ’70. Sursa: Octavian Cocolos
1 /.
În 1971, într-o zi obişnuită a lunii mai, comandantul Mihai Diaconescu, secundul Cornel Vasile şi telegrafistul Ionescu s-au urcat la bordul avionlui IL 14, pentru o cursă Bucureşti- Oradea şi retur. Până la Oradea nu au fost probleme, totul a decurs normal. La întoarcere, pentru plecarea de pe aeroportul din Ardeal s-au îmbarcat 16 pasageri. În cabina de pilotaj, secundul şi telegrafistul îşi pregăteau aparatele de zbor.
Afară, în jurul avionului, mecanicul Vasile Cojocaru a luat la puricat aeronava. În preajmă se mai aflau paznicul, un securist şi un miliţian, toţi angajaţi ai aeroportului.
Piraţii au atacat cu un Moskvici
Avionul se pregătea de plecare. Era linişte. Comandantul era în aerogară, îşi lua actele şi documentarea meteorologică. În acest moment de acalmie şi de aşteptare, a apărut din faţa aerogării un Moskvici roşu şi a intrat în viteză peste flori, peste borduri, spre avion. Cojocaru striga cât îl ţinea gura că nu e voie sub avion. Însă, rumoare.
Din maşină au coborât patru inşi înarmaţi cu puşti. Într-un moment de nebunie, mecanicul a sărit la ei, însă a fost redus repede la tăcere după ce a fost lovit în cap de un altul. Din maşină au mai coborât doi, la fel de înarmaţi.
Preluarea controlului
Vasile Cojocaru a fost luat pe sus şi dus în avion. Aveau nevoie de el, credeau că e căpitanul. Piraţii au preluat controlul în zona avionului. Responsabilii cu securitatea nu au avut reacţie. „Deturnarea unui avion în anii ’70, poate fi considerată ca fiind unică şi chiar spectaculoasă, având în vedere mai ales finalul pentru echipaj”, povesteşte Dumitru Caraman, pilot de