EADS, concernul european pentru industria de apărare, deţinător al companiei constructoare de aeronave Airbus, a comunicat că a primit sprijin pentru continuarea proiectului avionului de transport militar, A400, guvernele statelor care l-au comandat acceptând creşterea facturii cu 10%, ceea ce va acoperi costurile suplimentare şi continuarea controversatului proiect.
Compania europeană de construcţii aeronautice a anunţat că şapte guverne au acceptat creşterea preţului pentru primul lot comandat de 180 de avioane. Aceste state vor asigura de asemenea 1,5 miliarde de euro sub formă de împrumuturi în schimbul beneficiilor de pe urma exporturilor acestor avioane. „EADS consideră acest acord ca un succes pentru viitorul programului A400“, se arată în comunicatul companiei aeronautice
EADS a adăugat că va absorbi 1,8 miliarde de euro din depăşirea costurilor pentru construcţia aeronavei, sumă care va fi trecută la capitolul pierdei pentru 2009. Proiectul A 400 este întârziat deja cu patru ani şi şi-a depăşit bugetul cu ăapte miliarde de euro, în afară de faptul că avionul va avea în final mai multe tone în plus faţă de angajamentul iniţial. EADS a absorbit până în prezent pierderi de 2,4 miliarde de euro. Noul acord permite extinderea cheltuielilor la 100 de milioane de euro pe lună. EADS speră să reducă nivelul pierderilor din acuza îngrijorării privind fionanţarea noului proiect de avion comercial, A350-XWB, care este programat pentru primul zbor comercial în 2013.
Luna trecută, compania de rating Fitch a ameninţat că eşuarea programului A400 poate conduce la reducerea ratingului companiei europene pentru împrumutrile pe termen mediu sub nivelul recomandat de investiţii, de BBB+. Belgia, Marea Britanie, Franţa, Germania, Spania, Luxemburg şi Turcia au acceptat majorarea cu două miliarde de euro a preţului din contractul original, care se ridica la