Noul pod ce va fi construit între Calafat şi Vidin le va uşura românilor accesul spre Grecia, sârbilor spre Rusia, iar Europei occidentale îi va crea o scurtătură spre Turcia.
Podul de doi kilometri are un buget de 310 milioane de dolari. Un prim avantaj al podului construit de compania de construcţii spaniolă Fomento de Construcciones y Contratas este acela că va reduce distanţele ce trebuie parcurse la frontiera dintre România şi Bulgaria. Până acum, parcurgerea drumului dintre oraşele Calafat şi Vidin, situate la mai puţin de zece kilometri distanţă, era o adevarată odisee, care dura trei ore pe apă şi cinci ore cu maşina.
Odată ce va fi construit, acest lucru nu numai că va constitui o schimbare care le va face viaţa mai uşoară locuitorilor, ci se aşteaptă ca şi economia din regiune sa fie relansată. Potrivit Informacion.com, procesul extrem de ineficient afectează circulaţia celor 90.000 de maşini care parcurg acest drum în fiecare an şi împiedică creşterea economică în Vidin, în sud-vestul României şi nord-estul Serbiei - una dintre cele mai sărace regiuni ale Europei.
Soluţia la sărăcia din regiune este deja pe drum: după trei ani de întârzieri, au început în cele din urmă lucrările podului între Vidin şi Calafat. În plus, proiectul podului ar putea îmbunătăţi relaţiile dintre cei doi vechi aliaţi ai Pactului de la Varşovia, care, de fapt, nu au fost niciodată foarte buni prieteni, relatează sursa citată.
Podul naşte noi afaceri
Potrivit primarului din Calafat, Mircea Guţă, „pe piaţa de aici sunt mulţi bulgari care îşi vând produsele. Pe vremea comuniştilor, nu o puteau face - Bulgaria este mai apropiată de Rusia, sunt slavi, iar noi eram mai apropiaţi de ţările europene“. Guţă spune că oraşul Calafat s-a micşorat cu 50 la sută în ultimii 20 de ani, mai ales în urma închiderii fabricilor de textile. Acum numără 20.000 d