Dacă tot am votat pe Iqads.ro pentru BestAds 2009 mi-am reamintit de o campanie cu adevărat inteligentă.
Obiective: să determini lumea să facă mai multă mișcare/ să convingi oamenii să strângă gunoaiele din parc și să nu mai arunce altele pe jos/ să aduni sticlele reciclabile.
Metode clasice: niște ore de dirigenție absolut plictisitoare/ câteva zeci de mii (sau sute de mii) de pliante care, până la urmă tot pe jos sau direct la gunoi ajung/ câteva spoturi TV, mai mult sau mai puțin atractive, mai mult sau mai puțin moralizatoare, mai mult sau mai puțin motivante, difuzate până la exasperare.
Alternativa: am găsit-o pe thefuntheory.com.
1. Cu puțină muzică, 66% dintre trecători au preferat să urce scările la pas, deși lângă erau scări rulante:
2. Cum un sunet ciudat și puțină distracție te face să strângi gunoaiele din parc. 72 de kilograme într-o zi de funcționare:
3. Și soluția pentru adunat sticlele returnabile. Un joc de tip ”arcade” pe trotuar :
A, banii au venit de la Volkswagen. Drept pentru care au primit și cuvenita menționare la finalul unor spoturi care au făcut înconjurul lumii. Se înțelege, dincolo de costurile de producție, difuzarea voluntară a fost gratis. Așadar, se poate și altfel .
Dacă tot am votat pe Iqads.ro pentru BestAds 2009 mi-am reamintit de o campanie cu adevărat inteligentă.
Obiective: să determini lumea să facă mai multă mișcare/ să convingi oamenii să strângă gunoaiele din parc și să nu mai arunce altele pe jos/ să aduni sticlele reciclabile.
Metode clasice: niște ore de dirigenție absolut plictisitoare/ câteva zeci de mii (sau sute de mii) de pliante care, până la urmă tot pe jos sau direct la gunoi ajung/ câteva spoturi TV, mai mult sau mai puțin atractive, mai mult sau mai puțin moralizatoare, mai mult sau mai puțin motivante, difuzate până la exasperare.
A