Introducerea noilor paşapoarte electronice care au început să fie distribuite de la începutul lunii februarie i-a luat prin surprindere pe mulţi compatrioţi din Spania.
Persoanele care nu s-au informat înainte de a se deplasa la sediile consulatelor României din Peninsula Iberică au aflat, în faţa ghişeelor, că, potrivit noilor proceduri, cererile pentru eliberarea noului paşaport sau a celui pentru persoanele cu domiciliul stabilit în străinătate se depun numai cu programare prealabilă.
Astfel, de multe ori, solicitanţii care s-au prezentat direct la sediile consulatelor au constatat că au bătut drumul degeaba, motiv de nemulţumire şi nervi.
„Singurii care trebuie să-şi facă programări pentru depunerea solicitărilor sunt românii care doresc să-şi obţină paşapoarte sau titluri de călătorie. La sediul consulatului se va face fotografia digitală pe loc, se va lăsa amprenta degetului arătător şi semnătura electronică a solicitantului.
Cei care doresc să obţină alte acte se pot prezenta direct la sediile consulatelor, unde pot depune solicitările, în funcţie de bonurile de ordine eliberate de angajaţi", ne-a explicat consulul României la Madrid, Petre Constantin.
Află pe Adevarul.es ce documente sunt necesare pentru eliberarea noilor paşapoarte