Carlos Saura este unul dintre cei mari regizori spanioli si a venit acum pentru prima oara in Romania. La 78 de ani, Carlos Saura, autorul lui „Carmen”, „Cría cuervos”, „Ana si lupii”, „Peppermint Frappé”, „Flamenco” sau „Fados”, a vorbit pentru HotNews.ro despre semnificatia de marketing a conceptului de Nou Val, prietenia cu Luis Buñuel, relatia artistica cu Geraldine Chaplin (cu care a avut si o indelungata relatie afectiva), dar mai ales despre dragostea sa pentru muzica. De altfel, programul interviurilor sale a fost decalat pentru ca a fost la o petrecere unde canta „Taraful de la Clejani”. Carlos Saura a venit in Romania la invitatia Institutului Cervantes din Bucuresti, care a incheiat Festivalul Flamenco Clasic si Noile Genuri cu cateva filme realizate de el.
Filme romanesti cunoasteti?
Carlos Saura: Nu prea, dar am cumparat niste filme si data viitoare voi putea vorbi putin si despre cinematografia romana.
Credeti in notiunea de Nou Val? Va intreb pentru ca regizorii tineri din Romania resping ideea ca ar apartine unui Nou Val.
Foarte bine fac. In momentul in care am debutat eu in cinema nu exista acel nou val in filmul spaniol, a venit dupa debutul meu. Cand am debutat, toti copiau filmele frantuzesti care erau la moda. Gruparea regizorilor intr-un nou val e, mai degraba, o strategie de marketing, de promovare - pentru ca fiecare e o individualitate. Godard, Truffaut in cinematografia franceza sau Visconti, Antonioni in cea italiana - fiecare s-au individualizau, dar toti au facut front comun din ratiuni de promovare.
Termenul de „Nou Val” a fost inventat, de fapt, de André Malraux cand era ministrul Culturii in Franta. El a spus; „Vom crea un Nou Val in cinematografia franceza”. Conceptul a fost preluat ulterior si a fost aplicat in Anglia, SUA , Spania etc.
Rep: Ati fost la o petrecere cu la