Desi peste 10.000 de romani utilizau zilnic platforma Second Life anul trecut, printre specialistii in marketing exista si persoane “care considera lumile virtuale spatii pentru personalitati dificile, neadaptati ai lumii reale si in mare ca fiind un joc”, dupa cum spune Aura Tatu, fondatorul Chase Corp, singura companie de Europa de Est care realizeaza proiecte in Second Life (SL).
Dupa ce la finalul lui 2008 au lansat proiectul Bucurestiul Virtual, care deocamdata cuprinde zona din Piata Revolutiei, la inceputul acestui an Chase Corp a creat si primele doua sedii de companii in Bucurestiul Virtual: BCR si Centrul Medical Unirea (CMU).
Cu toate ca din ce in mai multe companii sunt deschise catre promovarea online, fie pe site-uri, bloguri, retele sociale, iar recent Second Life, exista si clienti reticenti la un astfel canal de comunicare.
“Deschiderea clientilor depinde foarte mult de factorul de decizie. Am intalnit oameni care nu stiau nimic despre Second Life, iar dupa o prezentare au inteles imediat ce poate si nu ce nu le poate oferi mediul si au luat deciziile in consecinta. Am intalnit si oameni care considera lumile virtuale spatii pentru personalitati dificile, neadaptati ai lumii reale si in mare ca fiind un “joc”. Second Life este o avanpremiera a internetului viitorului, o platforma 3D creata de utilizatori si accesibila prin intermediul unui browser special. La fel cum este internetul 2D azi. Si la fel, acum zece ani internetul era considerat pentru oameni care n-au o viata reala si isi traiesc viata pe net si uite unde am ajuns”, a declarat, pentru Wall-Street, Aura Tatu (foto), cea care a fondat impreuna cu sora ei in 2003 compania Chase Corp.
In timp ce unii clienti nu sunt inca foarte deschisi in a-si duce brandurile in lumea virtuala, Aura Tatu spune ca in cazul BCR si al lantului de clinici CMU a fost nevoie doar de pr