Mame aflate în concediu postnatal, angajaţi proaspăt operaţi pe inimă, întreţinători unici de familie sunt printre cei pe care statul a început să-i dea afară începând de ieri de la cele 14 companii feroviare pe care le deţine, deşi legea nu-i permite. Autorităţile au început de ieri concedierea a 4.758 de angajaţi la CFR Marfă, însă ceferiştii mai trebuie să aştepte pentru a primi plăţile compensatorii. Asta deoarece pentru punerea în practică a ordonanţei care reglementează compensaţiile primite Guvernul a trebuit să emită un alt act prin care să numească exact companiile şi numărul de disponibilizaţi, însă mai este nevoie şi de normele metodologice prin care se vor pune în aplicare.
Angajaţii companiilor feroviare, şi în special cei de la CFR Marfă, sunt scandalizaţi de modul în care statul vrea să pună pe picioare sectorul transporturilor pe calea ferată. Unii dintre aceştia ne-au trimis, sub protecţia anonimatului, documente care să le probeze acuzaţiile.
OPERAŢIE PE INIMĂ, MOTIV DE CONCEDIERE
Un document de la Sucursala Galaţi, Depoul Exploatare Buzău, prezintă lista celor care urmează să fie disponibilizaţi, de aici şi motivaţia restructurării persoanelor respective. Documentul, datat 22 ianuarie 2010, prezintă câteva explicaţii ciudate pentru concedieri. Astfel, Ion Florinel, ajutor de mecanic de locomotivă, este dat afară pentru "rezultate slabe verificări personal, ultimele 6 luni concediu medical cu prelungire încă 6 luni în anul 2010 (operat pe cord)".
MAME ÎN CONCEDIU MATERNAL
Documentul, datat 22 ianuarie 2010, prezintă şi alte anomalii. Astfel, posturile economistelor Petre Iulica şi Dumitrache Antoaneta Maria sunt desfiinţate, însă ele sunt în concediu maternal. Alte trei persoane sunt concediate pe motiv că sunt neautorizate, însă acesta nu este un criteriu de concediere negociat cu sindicatele.