Genericul unui film cuprinde toată echipa, de la actorii vedetă şi regizor, la şoferii şi coafezele care au lucrat la realizarea peliculei. Da, sînt cîteva meserii care au dreptul la generic. Iar numele unora dintre cei pomeniţi pe generic pot însemna vîrfuri în comunitatea lor profesională, şi aici mă refer la cascadori, artificieri, electricieni, sunetişti, antrenori de arte marţiale, instructori pentru scenele de luptă, consultanţi pe diverse domenii, meserii care nu sînt chiar primele pe generic, dar contează, sînt indispensabile. Nu mă pot lăuda că am urmărit toate genericele filmelor pe care le-am văzut, dar, în semn de respect pentru munca echipei, chiar îmi place să văd un film pînă la ultima linie de nume. Nu plec primul din cinematograf, stau cam pînă la capăt. Chiar şi mulţumirile aduse unei primării sau unei instituţii îţi pot întregi imaginea muncii la film.
Nu reţin de multe ori tapiţerii care au lucrat la filme.Nici nu ştiu dacă sînt trecuţi cu numele. Numai la TVR, orice emisiune ar fi, vezi pe generic şi tapiţerii. Din anii 90, imediat după revoluţie datează asta. Au fost nişte cerinţe ale sindicatelor libere să se pună pe generic toată lumea care a avut o contribuţie cît de mică la emisiuni, de la maşinist, la tapiţer. Există emisiuni care nu au nevoie de tapiţer, platoul conţine două scaune netapiţate şi o masă. Dar pe generic sînt trecuţi, musai tapiţerii care erau de serviciu cînd s-a făcut emisiunea. Mă gîndesc la o idee penru Academia Americană de Film: pentru a mulţumi cît mai multe echipe, care să se laude cu măcar un premiu, ce ar fi să se instituie şi pemiul Oscar pentru tapiţeri? La prima ediţie ar putea fi premiată TVR .
Genericul unui film cuprinde toată echipa, de la actorii vedetă şi regizor, la şoferii şi coafezele care au lucrat la realizarea peliculei. Da, sînt cîteva meserii care au dreptul la generic. Iar numele u