Numărul acestora este în creştere - totuşi, de multe ori, din acest tip de comunicare, se extrage doar latura neconvenţională
Numărul companiilor din România care folosesc guerrilla marketing este în creştere, totuşi, de multe ori, din acest tip de comunicare se extrage doar latura neconvenţională, consideră Ciprian Stăvar, Guerrilla Marketing Trainer. "În România, numărul de companii care au o abordare a marketingului în sensul descris de guerrilla marketing este în creştere. Ce observ este că de multe ori se extrage din guerrilla marketing doar latura de neconvenţional. Să dăm foc la un panou publicitar sau să punem în locul acestuia un schelet de autoturism. În cel mai fericit caz acestea pot fi numite doar arme de guerrilla marketing. Sau "gloanţe" trase sporadic. Fără a intergra armele într-un sistem, într-un mecanism funcţional nu putem vorbi de guerrilla marketing", a declarat acesta pentru Curierul Naţional.
Efortul de marketing nu mai este limitat la buget
În plus, Ciprian Stăvar ne-a explicat că pentru a înţelege acest tip de comunicare trebuie să înţelegem că efortul de marketing nu mai este limitat la buget.
"Pentru a înţelege guerrilla marketing trebuie să avem în vedere înlocuirea investiţiilor financiare cu investiţiile în timp, informaţie, imaginaţie şi energie a celui care devine luptător de guerrillă. Ce se ascunde dincolo de această afirmaţie? În primul rând efortul de marketing nu mai este limitat la buget, cum de altfel s-a auzit mai ales în ultima perioadă afectată de criză. Limita financiară a bugetului de marketing a pus pe de o parte companiile în expectativă, dar pe de altă parte le-a trezit pentru a căuta soluţii de marketing şi comunicare cu bugete reduse. Când spun reduse nu mă refer la 100, 1.000 sau 10.000 de euro, ci reduse faţă de bugetele anuale anterioare. Cu 10, 30 sau 60% indiferent că er