Această revenire nu este, însă, datorată reducerilor
Totuşi, americanii nu au reînceput să consume la fel de mult cum făceau înainte de criză
Retailerii din Statele Unite au anunţat, luna trecută, cele mai bune vânzări de când criza a început, în anul 2007, iar această revenire nu este datorată reducerilor, informează CNBC.
"Retailerii au avut o lună bună", a declarat Ken Perkins, preşedinte al Retail Metrics.
Astfel, Macy's a anunţat că vânzările au avansat cu 3,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, iar Dillard's a raportat o creştere de 2 puncte procentuale.
Michael Niemira, economist şef în cadrul International Council of Shopping Centers (ICSC), a spus că rezultatele înregistrate au fost cele mai bune din noiembrie 2007, cu o lună înainte ca criza financiară şi economică să înceapă.
Indicele vânzărilor din magazine al ICSC a avansat cu 3,7 puncte procentuale, iar pentru luna martie se preconizează o creştere de 2,7 puncte procentuale.
Avansul este un semn bun
Michael Niemira, care prognoza că indicele va avansa cu doar 2 puncte procentuale, a mai spus că este surprins de acest avans şi că acest lucru este un semn bun atât pentru sectorul de retail, cât şi pentru economia Statelor Unite.
"Încă cinci luni sau şase, de acum, vom vedea cum vânzările din Statele Unite vor înregistra majorări", a spus Janet Hoffman, din cadrul Accenture's Retail, adăugând că americanii nu au reînceput să consume la fel de mult cum făceau înainte de criză, dar este o veste bună. Cu toate acestea, revenirea economiei este încă nesigură.
Încrederea consumatorilor, la minumul ultimelor 10 luni
Încrederea consumatorilor în economia Statelor Unite a ajuns la minimul ultimelor 10 luni, în februarie, din cauza majorării ratei şomajului. Totuşi, februarie este o lună în care vânzările sunt