In urma unei mutari atipice pentru businessul romanesc si cu atat mai mult pentru industria mezelurilor, dominata de afaceri de familie, producatorul marcii Caroli, un business de 70 mil. euro anual, a semnat un joint-venture cu cel mai mare producator de mezeluri la nivel european, Campofrio Food Group, cu afaceri anuale de peste doua miliarde de euro. In compania nou creata, Caroli va avea participatia majoritara.
Talal El Solh, omul de afaceri libanez care a venit in Romania in 1995 si a creat brandul Caroli, a spart astfel gheata in aceasta industrie de peste un miliard de euro, in care jocurile sunt facute in proportie de 90% de antreprenori romani. Joint-venture-ul semnat de Caroli Foods Group cu Campofrio Foods Group, actionarul companiei locale Tabco-Campofrio, este prima tranzactie incheiata anul acesta in industria alimentara si cel mai mare deal care a avut loc pe piata mezelurilor pana in prezent.
In timp ce Romania va ramane principala piata de desfacere, noua companie - care va opera sub denumirea de Caroli Foods Group - intentioneaza sa isi dezvolte prezenta si in zona Europei de Sud-Est, potrivit anuntului oficial realizat de reprezentantii celor doua companii.
In noua companie, Caroli Foods Group va detine 51% din titluri, in timp ce Campofrio va avea 49%. Pentru a ajunge insa la acest prag de 49%, Campofrio Food Group a mai achizitionat un pachet de actiuni in numerar, deoarece businessul local al Campofrio era la jumatate fata de cel al Caroli, ceea ce ar fi corespuns unei participatii de doar 31% din Caroli Foods Group, potrivit unor surse din piata, care nu au precizat daca banii adusi de Campofrio vor ramane in noua companie sau vor fi luati de catre actionarii Caroli.
Sursele citate spun ca actionarii Campofrio Food Group au platit peste 10 milioane de euro pentru a ajunge la o participatie de 49%, respectiv inca