WPP, cel mai mare grup de publicitate din lume, considera ca industria de profil a atins punctul maxim al crizei financiare si se asteapta la o stagnare a veniturilor in 2010, evolutie sustinuta de pietele in curs de dezvoltare si vanzarile online, informeaza New York Times.
WPP, care gestioneaza conturile unor giganti precum Unilever, Vodafone, HSBC si Ford, a afisat pentru 2009 o scadere a veniturilor cu 8,1%, insa a aratat semne de imbunatatire a profitului operational ca urmare a reducerii numarului de angajati.
Grupul de publicitate estimeaza o crestere a veniturilor incepand cu a doua jumatate a anului si considera ca “2010 va fi un an mai stabil” pe fondul unor evenimente precum Jocurile Olimpice de Iarna, FIFA World Cup si alegerile din SUA.
“Am pasit in mod clar de la o perioada in care ne uitam in prapastie la timpuri mai bune si acum la o stabilizare a situatiei, daca nu chiar crestere”, a declarat Martin Sorrell, CEO-ul WPP.
In 2009, compania a redus numarul personalului cu 6,7%, pana la 105.318 angajati, masura coroborata cu o inghetare a procesului de recrutare.
In opinia lui Sorrell, piata de publicitate a dat primele semne de stabilizare la sfarsitul anului 2009 si inceputul lui 2010.
WPP si-a extins activitatea in mediul online si pe pietele in curs de dezvoltare pentru a reduce declinul inregistrat in publicitatea traditionala. Potrivit companiei, veniturile din operatiunile digitale reprezentau in 2009 aproximativ 27% din veniturile totale.
In februarie, Publicis a afisat rezultatele pentru 2009, raportand o scadere a veniturilor de 9,8%. Vanzarile au scazut cu 3,8%, pana la 4,52 mld. euro.
De asemenea, Interpublic a afiat o scadere a veniturilor in T4 din 2009 de 5,3%, pana la 1,8 mld. dolari.
WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de pu