Presa scrisa din intreaga lume este nevoita sa-si reinventeze modul in care vinde publicitate, pentru a face fata amenintarii Internetului.
Inovatiile ce vin sa revitalizeze o industrie ajunsa in pragul falimentului au fost prezentate la conferinta World Newspapers Advertising Conference, organizata la inceputul lunii martiede Asociatia Mondiala a Ziarelor si a Publisherilor (WAN-IFRA).
Veniturile din publicitate au fost grav afectate in ultima perioada atat de competitia cu media online cat si de criza economica globala, arata mediamughals.com.
Pentru a rezista in acest mediu ostil, ziarele sunt nevoite sa improvizeze si sa devina cat mai flexibile, intr-un timp foarte scurt.
Expertii sustin ca supravietuirea publicatiilor tiparite va depine de capacitatea lor de a se adapta noilor cerinte ale pietei de publicitate.
Participantii la World Newspapers Advertising Conference, de la Copenhaga, au identificat principalele probleme ale presei scrise, precum si o serie de solutii, adoptate deja cu succes de unele publicatii.
In Portugalia, unde piata imobiliara a cazut, iar dezvoltatorii nu mai au bani pentru reclama in ziare, trustul Impresa Classificados a fost nevoit sa recurga la bartere, oferind o campanie publicitara in valoare de 300.000 de euro, la schimb pentru un apartament cu trei camere.
Apartamentul este marele premiu al unui concurs organizat de trustul de presa, iar veniturile obtinute din linia telefonica dedicata inregistrarii in concurs acopera valoarea campaniei publicitare oferite.
In Cehia, trustul de presa Nase Adresa si-a deschis un lant de cafenele, ce servesc si ca birouri ale editorilor. Veniturile aduse de cafenele se ridica la 18% din incasarile totale ale trustului.
O alta directie extrem de importanta si insuficient exploatata este cea l