Daca ar avea fondurile suficiente, Romania ar putea sa se aleaga in 2010 cu inca 100 de kilometri de autostrada, dar cum nu are, nu o sa isi completeze infrastructura nici macar cu 30-40 de kilometri, intrucat bugetul de la Transporturi nu ajunge nici macar pentru atat.
"Din punct de vedere tehnic, noi anul asta am putea sa facem 100 de km (de autostrada, n.red), nu am putea sa facem 150 oricat de multi bani ne-ar da cineva. Din punct de vedere financiar, probabil ca am putea sa terminam 30-40 de km daca am concentra toti banii pe care ii avem pentru domeniul asta acolo unde se pot termina proiectele", a declarat luni seara ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, care a mentionat ca 1,2% din PIB nu este o suma sufiecienta pentru ministerul pe care il conduce.
Ministrul Transporturilor a explicat ca in 2010 "avem de ales: cu putinii bani pe care ii avem la dispozitie sadam la mai multe lucrari care trebuie sa continue ca sa putem lucra si anii urmatori, sa continuam lucrari pe mai multe santiere sau sa concentram o suma mai mare intr-o singura zona mai aproape de final".
Bugetul Ministerului Transporturilor a fost avizat
Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a fost avizat in luna ianuarie de comisiile de industrie si servicii din Parlament, cu 19 voturi pentru, patru impotriva si nicio abtinere.
Bugetul este in valoare de in valoare de 10,8 miliarde lei, fiind compus din transferul a 10.011.327.000 lei de la bugetul de stat, credite extrene totale de 71.830.000 lei si fonduri externe nerambursabile - 676.771.000 lei.
Daca ar avea fondurile suficiente, Romania ar putea sa se aleaga in 2010 cu inca 100 de kilometri de autostrada, dar cum nu are, nu o sa isi completeze infrastructura nici macar cu 30-40 de kilometri, intrucat bugetul de la Transporturi nu ajunge nici ma