Primele date publicate de Carrefour despre centrele comerciale pe care le are in proprietate pe piata locala arata ca Bucurestiul, care inca ramane un punct fierbinte pe harta extinderii lanturilor de hipermarketuri, nu reprezinta intotdeauna o locatie aglomerata pentru marii retaileri, comparativ cu orasele de provincie.
Hipermarketul Carrefour si galeria comerciala cu 19 magazine pe care grupul francez le detine in Brasov genereaza anual un trafic de 2,96 milioane de vizitatori, cu circa 300.000 de oameni mai mult decat centrul comercial din cartierul bucurestean Colentina aflat in proprietatea companiei, ambele locatii fiind bifate pe lista in acelasi an, 2004.
In Colentina, Carrefour vede o zona de acoperire (catchment area) pentru hipermarket (inclusiv galeria comerciala) de 479.500 de locuitori, in timp ce in Brasov reprezentantii retailerului vad potential de atragere a clientilor dintr-o zona cu 447.000 de locuitori in total, potrivit unei prezentari publicate recent de Carrefour Property, divizia imobiliara a grupului.
In plus, competitia pare a fi mai dura in Brasov, unde francezii se bat pentru clienti cu Kaufland si Real, in timp ce in Colentina singurul competitor direct este Kaufland.
La randul sau, centrul comercial Carrefour Ploiesti, situat intr-un oras cu peste 250.000 de locuitori, inregistreaza un flux anual de vizitatori de 2,4 milioane de persoane.
In prezentarea publicata recent de Carrefour Property se mai arata ca unitatile din Brasov, Colentina si Ploiesti sunt principalele centre comerciale detinute de Carrefour pe piata romaneasca, iar reprezentantii companiei estimeaza un flux zilnic de vizitatori de 10.000 de persoane pentru fiecare din aceste centre la nivelul anilor 2008 si 2009.
Tinand cont ca, in medie, 2 din 3 vizitatori ai galeriei unui hipermarket sunt clienti ai magazinului-ancora, fluxul zinlic