Multă vreme, industria alimentară din SUA a negat legătura direct dintre consumul de băuturi dulci şi epidemia de obezitate. Totuşi, de ieri, reprezentanţii acestei industrii au anunţat că se vor alătura celor care luptă cu acest flagel, diminuând cantitatea de băuturi răcoritoare vândute în şcoli. Sursa: Arhiva EVZ
Coca-Cola şi PepsiCo, cele două multinaţionale aflate în fruntea clasamentului din industria soft drinks, s-au alăturat iniţiativei lansate în 2004 de fostul preşedinte Bill Clinton, care viza reducerea cu 88% a numărului de calorii în băuturile vândute în incintele şcolare, anunţă AFP.
"Băuturile carbogazoase şi cele îndulcite cu zahăr au fost interzise, iar cele care vor fi disponibile elevilor vor avea puţine calorii, vor fi nutritive şi în gramaje mai mici", a declarat Susan Neely, preşedintele Asociaţiei Americane a producătorilor de băuturi.
Mai precis, sucurile din automate vor fi înlocuite cu lapte, apă minerală cu diverse arome şi ceai.
S-a ajuns la această decizia în urma unui acord între marile companii producătoare şi "Alianţa pentru o generaţie mai sănătoasă", o iniţiativă comună a Fundaţiei Clinton şi a Asociaţiei Americane pentru boli cardiovasculare (AHA).
"Şcoala are un rol esenţial în formarea comportamentelor alimentare sănătoase", a subliniat şi Clyde Yancy, preşedinte al AHA.
În prezent, obezitatea reprezintă o problemă mondială, care afectează sute de milioane de oameni din întreaga lume. Boala apare, în principal, ca urmare a obiceiurilor de a mânca nesănătos şi a lipsei de mişcare.
În America, un copil din cinci din cei din grupa de vârstă 6-19 ani este considerat obez. Şi în România numărul cazurilor de obezitate în rândul copiilor a crescut în ultimii ani. Motiv pentru care Ministerul Sănătăţii a interzis comercializarea în şcoli a unor alime