Wizz Air, unul dintre principalii transportatori aerieni low-cost din România, a lansat serviciul de check-in on-line, valabil de la 1 aprilie pentru bazele operaţionale ale companiei din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Târgu Mureş.
„ Odată ce vom lansa acest serviciu în toate aeroporturile, estimăm că 90% dintre pasageri vor realiza check-in-ul on-line" a declarat Gyorgy Abran, chief commercial officer la Wizz Air.
Pasagerii pot utiliza serviciul accesând wizzair.com începând cu şapte zile, până la 3 ore înaintea decolării zborului aferent. Dacă pasagerul călătoreşte doar cu bagaj de mână atunci acesta se poate prezenta direct la controlul de securitate. În cazul în care călătorul are bagaje pe care doreşte să le lase la cală va trebui să treacă întâi pe la punctul de predare al bagajelor de cală. Totodată, pasagerii care-şi vor face check-in-ul online, vor trebui să se prezinte la poarta de îmbarcare cu 30 de minute înainte de ora plecării.
Taxe noi în aeroport
Pe de altă parte, ungurii de la Wizz Air vor introduce şi taxe pentru check-in-urile realizate în aeroport. Dacă se va opta pentru check-in la aeroport în momentul rezervării, taxa va fi de 21 de lei, iar dacă se va opta pentru check-in direct la aeroport, în ziua plecării, călătorii vor trebui să plătească o taxă de 42 de lei. Singurul serviciu de check-in care va fi gratis va fid oar cel online, informează compania aeriană.
Wizz Air a transportat, anul trecut, 1,65 de miliaone de pasageri în şi dinspre România. La nivel european, compania, ce operează pe 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, România, Ucraina şi Cehia, a transportat 7,8 milioane de călători.