Companiile aeriene straine Lufthansa si Austrian Airlines, integrate anul trecut in grupul german, au transportat 900.000 de pasageri pe piata locala in 2009 si au castigat un sfert din piata aeriana traditionala, potrivit oficialilor celor doi jucatori aerieni.
Achizitia Austrian Airlines de catre compania germana Lufthansa, in urma unei tranzactii de 377 milioane de euro anul trecut, a pus bazele celui mai mare operator aerian european si totodata principalul competitor al companiei de stat Tarom pe piata romaneasca.
"Romania a devenit in ultimii ani o piata cheie in strategia de investitii a Lufthansa si va continua aceasta tendinta. Cresterea inregistrata anul trecut pe piata romaneasca, in ciuda contextului economic dificil la nivel global, subliniaza reusita noastra pe piata locala", a spus Stefan Versemann, directorul general de vanzari al Lufthansa pentru Romania si Moldova. El nu a precizat la cat s-au ridicat investitiile realizate pe piata romaneasca.
Cele doua companii aeriene straine, care opereaza 171 de zboruri saptamanale spre Frankfurt, München, Düsseldorf si Viena, planuiesc anul acesta sa-si consolideze prezenta prin cresterea capacitatii si a frecventei de zbor si implicit a cotei de piata. Daca in 2007 Tarom ocupa pozitia de lider, la mare distanta de Lufthansa, scaderea traficului de pasageri cu 13%, pana la 1,72 milioane de persoane anul trecut in cazul companiei de stat incepe sa faca loc unei competitii mai aprinse pe aceasta piata.
"Integrarea Austrian Airlines in Lufthansa Group continua intr-un ritm sustinut prin implementarea unui sistem comun de vanzari si ticketing, precum unificarea activitatilor intr-un birou comun din Bucuresti, consolidand astfel pozitia noastra in Romania", a declarat Tamur Goudarzi-Pour, director general al Lufthansa pe Europa Centrala.
Potrivit anuarului "Cei mai mari jucatori din ec