Ora în lumea filmului se dă la Los Angeles, în Statele Unite ale Americii. Nu este astfel de mirare că membrii Academiei de film - actori, regizori, scenarişti şi nu numai, americani în marea lor majoritate - au căutat să răsplătească prin trofeele Oscar filmele ce au abordat o temă populară sau cu elemente populare printre americani. Slumdog Millionaire a făcut excepţie în 2009, însă în 2010 lucrurile au revenit la normal, iar cele mai râvnite cinci trofee au revenit unor pelicule "americanizate", chiar dacă două au fost acordate unor personaje nu foarte populare.
Ca un film să fie nominalizat la Premiile Academiei, conform regulamentului, acesta trebuie să aibă premiera în Districtul Los Angeles, din California, în anul calendaristic (1 ianuarie - 31 decembrie) ce precede gala de decernare. De exemplu, cel mai premiat film al anului 2010, The Hurt Locker, a apărut pe piaţă chiar din 2008, însă nu s-a calificat pentru Premiile din 2009 pentru că a apărut la cinematograf în Los Angeles abia la mijlocul anului 2009.
Războiul
Victoria producţiei Kathrynei Bigalow a stârnit un val de nemulţumiri în rândul fanilor Na'vi sau al pacifiştilor. Chiar dacă este un câştigător meritoriu în duelul direct cu Avatar pentru "Cel mai bun film", nu putem să nu recunoaştem că The Hurt Locker face propagandă războiului din Irak. Într-o lume politizată ce înconjoară Oscarurile, lecţiile de morală ieftină ale lui James Cameron, despre ecologie şi inechitabilitatea în război, au dat greş în faţa americanilor. Iar fosta soţie l-a detronat pe "Regele Lumii", aşa cum Leonardo Di Caprio îl numise pe Cameron după ultimul film mega-scump şi profitabil, Titanic. În The Hurt Locker, soldaţii britanici sunt o glumă şi mor repede, iar teroriştii sunt diabolici şi îşi transformă semenii în bombe umane. În acest timp, soldaţii americani salvează situaţia, prin sacrifi