Academia Tehnică a Chinei estimează că liniile de mare viteză vor fi gata în următorii zece ani. China propune un proiect de extindere spre Europa a reţelei de căi ferate cu linii de mare viteză şi negociază cu partenerii externi.
Guvernul chinez a anunţat începerea negocierilor cu autorităţile din 17 ţări prin care reţeaua de cale ferată urmează să treacă, pentru obţinerea aprobărilor necesare.
Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanţa, ca proiect major al Strategiei Dunării
Ţara trenurilor veşnic întârziate: România
FOTO Orient Express, pe ultimul drum
Conform proiectului, în cel mult 10 ani, pasagerii vor călători cu 360 de kilometri pe oră, traversând Europa şi Asia în numai două zile. Proiectul face parte din strategia pe termen mediu a Beijingului, care doreşte ca în următorul deceniu să lege China de toate capitalele importante ale lumii prin linii de cale ferată rapidă.
Trei trasee externe
Trenul de mare viteză care va ajunge la Londra, de pildă, va trece prin India şi Pakistan, iar apoi va traversa Europa de la est la vest, trecând prin ţările din sud. O altă linie va pleca din Beijing, va străbate Rusia şi va ajunge până în Germania, unde se va racorda la liniile de TGV deja construite. A treia magistrală va completa reţeaua din Asia, urmând să traverseze Vietnamul, Thailanda, Burma şi Malaysia.
În decembrie 2009, China s-a alăturat clubului de elită al ţărilor care proiectează şi construiesc aşa-numitele „trenuri-glonţ", cunoscute şi sub numele de maglevuri (cu levitaţie magnetică), alături de Japonia, Franţa şi Germania. La doar două luni după botezul primului tren de acest gen produs în China, guvernul de la Beijing anunţa că cele 17,1 miliarde de dolari care s-au cheltuit pentru construcţia liniei rapide Wuhan-Guangzhou şi-au dovedit eficienţa cu ocazia sărbătorii Anului Nou chinezesc, când trenul rap