Piata mezelurilor din Romania, estimata la peste 1 mld. euro, este in continuare relativ fragmentata, posibile fuziuni sau achizitii, pe modelul recentului joint venture dintre Caroli Foods Group si Campofrio Food Group, ramanand o optiune viabila pentru o consolidare a vanzarilor si obtinerea unei mase critice, spune Andrei Cretu, asociat in cadrul firmei de consultanta AT Kearney.
Caroli Foods Group si Campofrio Food Group au anuntat semnarea acordurilor de fuziune a operatiunilor celor doua companii, in forma unui joint venture, in Romania si teritorii invecinate care includ Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Ucraina si Turcia.
Acest joint venture va crea cea mai mare companie de pe piata produselor din carne procesata din Romania, cu o cota de piata cumulata de peste 16% si o cifra de afaceri care depaseste 120 milioane de euro. In timp ce Romania va ramane principala piata de desfacere, noul joint venture intentioneaza sa isi dezvolte prezenta si in zona Europei de Sud-Est.
“Cu o crestere in 2009 de 6% in volum si cu un nivel al preturilor relativ constant, piata mezelurilor din Romania este un segment cu un potential sigur, desi nu prezinta o dinamica excelenta. In viitor, ma astept ca aceasta piata sa prezinte o tendinta de temperare a consumului, data de o anumite maturizare a cererii. In schimb, o schimbare a structurii pietei este inevitabila”, a declarat pentru Wall-Street Andrei Cretu (foto).
Actiunile noii companii vor fi detinute in proportie de 51% de catre Caroli Foods Group si de 49% de catre Campofrio Food Group, care a achizitionat un pachet de actiuni in numerar pentru a detine participatia de 49% in cadrul noului joint venture. In schimb, fiecare dintre cele doua companii pot achizitiona in timp pachetul integral de actiuni al noii entitati.
Noul grup va avea un consiliu director format din 5 membri, reprezentanti