Anvelopele de iarnă au reprezentat aproape 50% din vânzările pe întregul an ale companiei pe plan local
Involuţia întregii pieţe a început încă de la finele lui 2008, dar şi-a revenit în T4 din 2009
Piaţa de anvelope din România a cunoscut în 2009 diverse fluctuaţii atât din cauza activităţilor din intrasezon, cât şi a crizei financiare globale, care au avut efecte negative, dar şi datorită iernii prelungite din al patrulea trimestru al anului, care însă a avut un efect pozitiv, potrivit Goodyear Dunlop Tires România. "Pe segmentul anvelopelor de turisme s-a înregistrat o îmbunătăţire semnificativă a situaţiei în a doua parte a anului. Pentru compania noastră, segmentul anvelopelor de iarnă a reprezentat aproape 50% din activităţile de vânzări de pe întregul an", a declarat, pentru Curierul Naţional, Ovidiu Bălan, director general pentru România şi Bulgaria al Goodyear Dunlop Tires România.
Potrivit acestuia, anul 2008 a cunoscut o involuţie începând cu cel de-al patrulea trimestru, situaţia trenând şi în prima parte a anului 2009. "Comparativ cu anul 2008, în 2009 am fost destul de afectaţi pe segmentul de echipare originală, segment care a început să îşi revină odată cu al patrulea trimestru al anului 2009", a adăugat oficialul companiei.
Potrivit acestuia, una dintre cele mai mari probleme ale anului trecut a reprezentat-o blocajul bancar, ce a afectat firmele care aveau flote rutiere. "Acest lucru a dus la întoarcerea multor maşini în parcurile de leasing. Problema a fost însă depăşită odată cu a doua jumătate a anului", a mai spus Bălan. Totodată, compania a beneficiat de faptul că marea absorbţie de maşini pe piaţa locală din 2006 a dus la un număr ridicat de consumatori care în 2009 urmau să îşi schimbe anvelopele.
Blocajul din piaţa de transport rutier a afectat segmentul de anvelope de camion
Potrivit repr