Carduri cu oglinda, carduri „pink”, carduri cu reduceri la saloanele de frumusete- bancile locale incearca sa isi niseze pietele pentru a castiga cota de piata si clienti. Motivul? Potrivit studiilor, 80% din cheltuielile unei familii sunt administrate de femei. Asa ca noul target al marketerilor bancari a devenit femeia. E drept, produsele nu sunt o noutate, ele functionand de ani buni de zile in Occident.
In Occident, beneficiile sunt si mai nisate
Diferentele sunt insa destul de mari intre ofertele locale si cele europene. Marfin Bank de pilda a lansat chiar in decembrie un card pentru femei, acestea putand opta in functie de varsta pentru efectuarea unor analize medicale gratuite. In plus, costurile asociate cardurilor sunt mai mici in Occident, dar asta nu tine in mod necesar de banca, ci de conditiile pietei.
Batalia pe nise se duce intre bancile mici
O alta observatie este aceea ca, de regula, cardurile nisate au fost aduse pe piata romaneasca de jucatori mici, exceptiile facand regula. In plus, cardurile nu difera foarte mult in ceea ce priveste beneficiile colaterale- reduceri la shopping sau la centrele spa. Volksbank de pilda a lansat luni un card de debit in lei - Pink, care ofera discount-uri la partenerii comerciali si care vizeaza in special femeile pasionate de shopping, informeaza banca. Posesorii acestui tip de card pot beneficia de discount-uri in peste 300 de centre comerciale, centre medicale, cluburi de fitness, centre de infrumusetare, baruri si restaurante.
Cardurile romanesti au costuri asociate ridicate
GarantiBank a iesit pe piata cu cardul de credit Bonus Card cu oglinda. Cardul este emis sub sigla MasterCard, combina functionalitatile unui card de credit, oferind in plus clientelor o oglinda drept accesoriu, se arata in comunicatul de presa al bancii.
Libra Bank a lansat Libra Jolie, un card de