• Premieră pe piaţa media europeană: un cotidian belgian a apărut ieri într-o variantă experimentală 3D, fotografiile şi reclamele din publicaţie fiind vizualizate în relief cu ajutorul unor ochelari speciali vânduţi odată cu ziarul
Belgienii care s-au dus ieri la chioşcul de ziare să-şi cumpere La Dernière Heure au avut o surpriză. În loc de cotidianul clasic au primit un ziar 3D, o ediţie experimentală. "Scopul acestui joc a fost ca ziarul să apară integral în versiune 3D", a explicat redactorul-şef al publicaţiei, Hubert Leclercq, subliniind faptul că a fost nevoie de trei luni pentru a ajunge la acest rezultat, informează AFP, citată de Mediafax. Şi pentru a marca noutatea editorială, tirajul cotidianului a fost mărit, de la 85.000 la 115.000 de exemplare.
Un ziar 3D - o provocare
"Pe fondul discuţiilor despre filmele, televiziunea şi jocurile 3D, am lansat o provocare", a spus Leclercq despre apariţia ziarului în versiune 3D, precizând că nu cunoaşte un precedent de acest fel în Europa, în afara experimentelor parţiale 3D. "Este doar o încercare, pentru moment nu va fi o continuare", a mai spus el. Potrivit lui Leclercq, în afară de costurile mai ridicate, pregătirea unui astfel de ziar necesită mai mult timp, care, pe termen lung, ar ridica o problemă privind organizarea muncii. Pregătirea fiecărei fotografii durează circa 20 de minute şi nu doar unul, aşa cum se întâmplă în cazul imaginilor obişnuite. El susţine că "nu va fi uşor de popularizat această tehnică, din cauza constrângerilor impuse de ochelari".
Conceptul grafic al ziarului a fost schimbat, fiind incluse mai multe fotografii. "Le-am cerut jurnaliştilor să accepte ca prioritatea să fie acordată, de data aceasta, imaginilor", a mai spus redactorul-şef al publicaţiei. Pe de altă parte, pentru a realiza această ediţie s-a lucrat cu directori artistici din agenţiile de publicita