Central European Media Enterprises (CME), care detine in Romania posturile din reteaua Pro, estimeaza o crestere a veniturilor in 2010 ca urmare a vanzarii operatiunilor din Ucraina si isi propune sa introduca televiziunea 3D in Europa Centrala si de Sud-Est, anunta Bloomberg.
“Presupunand ca vom finaliza vanzarea operatiunilor in Ucraina si Bulgaria, toate activitatile noastre vor raporta un Ebitda pozitiv. Obiectivul nostru este sa realizam venituri mai bune decat in 2009, vom face tot ce ne sta in putinta insa totul depinde de evolutia pietelor”, a declarat Adrian Sarbu.
CME a luat o serie de masuri pentru a contrabalansa scaderea de 30% de pe piata de publicitate printre care se numara vanzarea operatiunilor neprofitabile din Ucraina, schimbarea sediului operational din Londra la Praga si ajustarea costurilor cu programele.
Compania se asteapta la o revenire a industriei de publicitate in a doua jumatate a acestui an.
Potrivit prognozelor FMI, statele in curs de dezvoltare din Europa vor iesi din recesiune in acest an. Economia Cehiei va afisa o crestere de 1,3%, in timp ce Slovacia va avea o crestere economica de 3,7%.
Adrian Sarbu a afirmat ca Romania si Bulgaria vor iesi din criza mai tarziu decat Cehia si Slovenia.
CME isi propune sa isi extinda activitatea in regiune prin crearea si distributia de continut propriu. In plus, programele CME vor fi accesibile si pe Internet si mobil.
Sarbu isi propune de asemenea sa introduca televiziunea 3D in regiune. Compania va continua sa ofere reality-show-uri si telenovele realizate cu bugete mici. Pro TV lanseaza televiziunea 3D in aproximativ cinci ani
CME opereaza statii de televiziune in sase tari din Europa Centrala si de Est, cu o audienta totala de aproximativ 97 de milioane de persoane. Grupul detine televiziuni in state precum Croatia (Nova TV), Cehia (TV Nova, No