» Peste 4.000 de angajati ai CFR si-au pierdut ieri slujbele, iar alti 6.300 vor fi concediati in aprilie. Intre timp, operatorii privati din transportul de marfa castiga o cota tot mai mare de piata.
Peste 10.300 de angajati de la socie-tatile feroviare vor fi disponibilizati pana la finele lunii mai, 4.000 dintre acestia, de la CFR Marfa, pierzandu-si slujbele cu incepere de ieri, potrivit presedintelui Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, citat de Mediafax. El a adaugat ca a doua transa, de aproximativ 1.000 de feroviari tot de la CFR Marfa, vor pleca pe 1 aprilie. Tot in aprilie vor exista disponbilizari la CFR Calatori, iar in luna mai, la CFR SA, societatea care gestioneaza infrastructura feroviara.
Cei mai multi salariati vor fi disponibilizati de la CFR Marfa (6.700), urmatoarele doua companii in functie de numarul concedierilor fiind CFR Calatori (1.100) si SC Intretinere si Reparatii Vagoane "CFR IRV" (800). Disponibilizari vor mai efectua si alte societati: CFR SA – 600, SC Electrificare CFR – 236 etc. Pana ieri societatile de cale ferata numarau 64.000 de salariati. Potrivit OG 9/2010, adoptata de Guvernul Boc la inceputul lunii ianuarie, concediatilor le vor fi date, pe langa ajutoarele de somaj, doua salarii medii nete pe economie si un venit de completare timp de 12-15 luni. Masura disponibilizarii a fost contestata de sindicalisti la organismele internationale.
Bani putini de reparatii
Concedierile sunt consecinta politicii falimentare duse de guvernele de dupa 1990 in domeniul transporturilor feroviare, a subfinantarii sectorului de catre stat, dar si a managerilor de tip Necolaiciuc, pusi pe criterii politice de catre ministrii Transporturilor. ,,Anul acesta s-au acordat pentru intretinerea caii ferate 50 milioane lei. Anii trecuti, nici macar atat", spune Iulian Mantescu. El adauga ca tar