OFERTE TENTANTE. Preţurile de pornire ale zborurilor operate de companiile aeriene tradiţionale au coborât sub 100 de euro. Acestea încearcă astfel să-şi păstreze numărul actual de pasageri. Sursa: Reuters
Zbor cu o cursă de linie sau cu una low cost? Contează mai puţin, atât timp cât preţurile au ajuns aproape la fel - de la 9 euro plus taxe sau 70 de euro cu toate taxele incluse. Lovite de criză mai grav ca după atentatele de la 11 septembrie, companiile aeriene de linie se luptă în preţuri cot la cot cu cele low cost. Şi chiar iau lecţii de s pre tăierea costurilor de la ace s tea din urmă.
Cel mai câştigat este clientul care, dacă se hotărăşte din vreme, beneficiază de cele mai mici tarife.
Pasageri mai mulţi, venituri mai reduse
În timp ce firmele low cost taxează fiecare serviciu suplimentar, de la transportul bagajelor de cală la cateringul de la bord, companiile de linie strâng rândurile, se aliază, caută împreună destinaţii noi şi mai taie din costuri, pe ici pe colo, ba din porţiile de mâncare, ba de la băuturi sau alte servicii de la bord. Nimeni n-a scăpat însă de reduceri de personal, care au atins aproape toate companiile, cu excepţia Tarom, care va experimenta această reducere abia anul acesta.
După prăbuşirile fulgerătoare de la începutul anului trecut, managerii companiilor au înţeles că singura şansă de păstrare a pasagerilor este reducerea preţurilor. Aşa se explică faptul că, deşi creşterile numărului de pasageri nu s-au lăsat aşteptate, spre finele anului, rezultatele financiare au fost mult sub cele din anii trecuţi.
Strategia primul venit, primul servit
Un zbor până laViena costă, cu Austrian Airlines, 69 de euro. Malev transportă pasagerii din Târgu-Mureş la Budapesta cu nu mai 89 de euro, în timp ce Tarom promite să-şi poarte călătorii până la Nisa cu 1