Legislaţia europeană ar trebui modificată, astfel încât să reglementeze şi achiziţionarea de servicii turistice prin internet, precum şi drepturile consumatorilor, atunci când aceştia cumpără pachete turistice personalizate. Sursa: Arhiva EVZ
Consumatorii caută pe internet cele mai bune oferte turistice, iar pachetele complexe de servicii turistice, aşa-numitele pachete dinamice, acaparează un segment tot mai mare al pieţei. Aceste pachete permit achiziţionarea unui număr mai mare de servicii, comparativ cu pachetele tradiţionale, cum ar fi rezervarea biletui de avion, rezervarea camerei de hotel, confirmarea rezervărilor, plata serviciilor sau închirierea unei maşini.
Aproape un sfert dintre turiştii europeni cumpără servicii turistice personalizate, potrivit statisticilor europene. Toto mai mulţi europeni îşi cumpără biletele de avion sau îşi rezervă camere la hotel online. De aceea, legislaţia europeană ar trebui modificată, astfel încât fiecare consumator să fie foarte bine informat despre drepturile sale atunci când cumpără servicii turistice online, consideră Adriana Ţicău. Eurodeputata PSD spune că drepturile consumatorilor ar trebui garantate atât în ceea ce priveşte pachetul ca întreg, cât şi cu privire la fiecare componentă a acestuia.
De asemenea, site-urile care vând servicii turistice ar trebui certificate, “pentru a exista o asumare clară a răspunderii pentru informaţiile şi serviciile furnizate”, consideră Adriana Ţicău, vicepreşedinte al Comisiei de transport şi turism a PE (TRAN).
Aproape 70% din plângerile depuse anul trecut de consumatorii europeni vizau calitatea serviciilor turistice, respectiv furnizarea incorectă şi incompletă de informaţii înainte şi în timpul călătoriei, servicii de o calitate sub standardele promovate, anularea sau întârzierea zborurilor sau chiar lipsa serviciilor achiziţiona