Trendul descendent urmat, în ultimul an, de tarifele operatorilor aerieni pentru destinaţiile interne a făcut ca, pe unele rute, să fie mai ieftin să iei avionul decât trenul sau autocarul. Bucureşteanca Raluca Mihalcea (28 de ani) conduce o companie de consultanţă în management ai cărei clienţi sunt răspândiţi în toată ţara. Specificul jobului o obligă să se deplaseze destul de des la sediile acestora, uneori pentru vizite de câteva zile, alteori pentru doar câteva ore. D
Trendul descendent urmat, în ultimul an, de tarifele operatorilor aerieni pentru destinaţiile interne a făcut ca, pe unele rute, să fie mai ieftin să iei avionul decât trenul sau autocarul.
Bucureşteanca Raluca Mihalcea (28 de ani) conduce o companie de consultanţă în management ai cărei clienţi sunt răspândiţi în toată ţara. Specificul jobului o obligă să se deplaseze destul de des la sediile acestora, uneori pentru vizite de câteva zile, alteori pentru doar câteva ore. Date fiind distanţele mari, exclude din start deplasarea cu trenul ori cu maşina, singura soluţie, nu doar mai rapidă, ci şi mai ieftină în ultima vreme, fiind cea reprezentată de cursele aeriene interne. „Am câţiva clienţi la Timişoara, aşa că, uneori, plec dimineaţa cu o cursă aeriană, iar după-amiaza mă întorc pentru o altă întâlnire în Capitală“, spune aceasta. „E drept, sunt cazuri în care biletul de avion costă cu până la 50 de euro mai mult decât unul de tren, însă doar atunci când fac rezervarea de pe o zi pe alta, dar câştig, ca timp, aproape o zi“, adaugă Mihalcea. Însă nu numai oamenii de afaceri au realizat cât de importantă poate fi deplasarea cu avionul, ci şi alte categorii de clienţi, atraşi de tarifele competitive, dar şi de confortul şi rapiditatea deplasării.
Intuind potenţialul de creştere al cererii pentru rutele interne, operatorul low-cost Blue Air a decis, în 2008, să promoveze în ofert