Ministerul Transporturilor ar putea finaliza în acest an 100 de kilometri de autostradă, însă banii nu ajung decât pentru cel mult 40 de kilometri. Sursa: Arhiva EVZ
“Din punct de vedere tehnic, am putea face 100 de kiometri de autostradă. N-am putea să terminăm 150 kilometri, indiferent câţi bani am avea pentru că nu avem lucrările chiar atât de avansate. Din punct de vedere financiar, probabil am putea să terminăm 30-40 de kilometri, dacă am concentra toţi banii pe care îi avem pentru domeniul ăsta numai acolo unde putem termina. La cum e croit bugetul, avem puşi bani şi pe lucrări care nu se termină, dar care trebuie să avanseze, mai ales că trebuie cofinanţate fonduri europene”, a declarat Berceanu, după întâlnirea cu grupul PDL din Camera Deputaţilor, transmite Mediafax.
Ministrul Transporturilor spune că are la dispoziţie un buget prea mic.
“Atât avem, atât putem să facem”, a concluzionat Berceanu, la întâlnirea cu colegii săi de partid.
20 de km de autostradă
Anul acesta, Guvernul doreşte să continue construcţia Autostrăzii Transilvania, însă nu are fondurile necesare. Astfel, lucrările ar putea fi finanţate prin credite de angajament stabilite în funcţie de volumul lucrărilor şi achitate după execuţie.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) trebuie să plătească constructorului Bechtel restanţe în valoare de 214 milioane de euro. Dacă banii nu vor fi viraţi, Bechtel ar putea concedia peste 1.900 de oameni.
Guvernul va semna un nou acord cu Bechtel în luna aprilie, când va achita o nouă tranşă din datoriile restante. Astfel, Guvernul apreciază că vor fi terminaţi încă 20 de kilometri de autostradă şi că americanii nu vor concedia decât o treime din angajaţi.
De Ziua Naţională, au fost inauguraţi primii 42 de kilometri din Aut