Eliminarea acestora n-a reuşit să aducă la suprafaţă o piaţă subterană enormă
În fiecare lună se vând legal o tonă de bijuterii din aur şi argint şi patru tone "la negru"
Motivele principale: Criza, scumpirea internaţională a aurului şi marcarea obligatorie
Eliminarea completă a accizelor la bijuterii de la 1 ianuarie nu a reuşit să scoată la suprafaţă piaţa legală a bijuteriilor.
Cu toate că această dispariţie a taxelor ar fi trebuit să se vadă în nivelul vânzărilor legale, acest lucru nu s-a întâmplat. Karl Heinz, preşedintele Patronatului Bijutierilor în România, ne-a explicat că vânzările nu au urcat în principal din cauza crizei şi a scumpirii internaţionale a metalului galben.
"În primul rând, resimţim încă din plin efectele crizei financiare, care se manifestă printr-o reţinere din partea potenţialilor clienţi de a cheltui bani în actualul context economic, bazată pe frica de a rămâne fără bani lichizi. În al doilea rând, trebuie să ţinem cont de faptul că, în ultimul timp, preţul aurului a crescut foarte mult, iar acest lucru s-a reflectat şi în preţul bijuteriilor", a declarat, pentru Curierul Naţional, Karl Heinz, preşedintele Patronatului Bijutierilor în România. Acesta a adăugat că, oricum, efectele acestei eliminări a accizelor nu se vor vedea prea curând.
"Efectele acestei eliminări a accizelor nu se pot vedea, oricum, într-un timp atât de scurt. Au trecut abia două luni. Estimez că o modificare semnificativă în bine a vânzărilor va începe să se vadă abia peste un an, un an şi jumătate, dar aici intervine un alt factor destul de important pentru viitoarea evoluţie a pieţei legale: dacă Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va reuşi să pună în aplicare sau nu actul normativ, care prevede introducerea obligatorie a marcării fiecărei bijuterii în parte", a spus Heinz.
Marcarea obligatori