» O data cu apropiata integrare in spatiul Schengen, Dobrogea va deveni "scutul" de S-E al Uniunii Europene.
» Autoritatile investesc in continuare pentru a securiza granitele terestre, aeriene si maritime.
» In Constanta s-a format deja o forta de interventie rapida, foarte bine dotata logistic.
Contrar structurilor de frontiera din vestul tarii, care in eventualitatea in care Romania va face parte din spatiul Schengen (impreuna cu Bulgaria sau independent de aceasta) vor suferi modificari in urma aplicarii regimului Schengen la granita cu statele membre, la malul marii institutiile statului raman pe pozitii. In timp ce fortele de frontiera si restul institutiilor cu raspunderi in zona granitelor cu statele Schengen vor fi reduse din punct de vedere al personalului, in cazul judetului Constanta situatia este inversa. Desi, cel putin deocamdata, nu s-a pus problema suplimentarii personalului, litoralul a beneficiat si beneficiaza in continuare de investitii majore in dezvoltarea sistemelor de monitorizare si control al traficului naval, aerian si rutier.
Cu ochii pe apele teritoriale
"Activitatea Directiei Operative Porturi Maritime nu va suferi modificari", a precizat agent Marius Niculescu, purtatorul de cuvant al DOPM, care a adaugat ca Portul Constanta va avea acelasi regim de "port deschis" dupa intrarea in spatiul Schengen. De altfel, DOPM a aparut din necesitatea unui control cat mai eficient in porturile maritime. Directia a fost infiintata anul trecut cu personal provenind de la celelalte structuri ale politiei de frontiera constantene. La randul sau, Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Constanta beneficiaza de investitii majore pentru modernizarea navelor si a tehnicii de lucru.
SCOMAR, cel mai bun din Europa
Tehnica de supraveghere trebuie sa functioneze ireprosabil la grani