Când nu au timp să interacţioneze cu cetăţenii prin hypermarketuri sau prin coafor, întotdeauna liderii politici pot să apeleze la amicul Google
Oamenii aflaţi la coadă la ghişee, clienţii unei frizerii şi amatorii de fitness se numără printre cei mai importanţi consilieri ai politicienilor români. Neîncrezători în mass-media şi dornici să ia, fără intermediari, "pulsul" opiniei publice mai ales în vremuri de criză, preşedintele şi premierul, cât şi alte figuri importante din instituţiile de stat apelează la reţeaua de "informatori" publici. Care sunt punctele tari ale acestor "surse" şi ce le recomandă mai mult decât orice consilier? Nu sunt plătite, ci plătesc taxe şi impozite şi nu au program. Deci, le găseşti oricând şi oriunde, mereu pline de sfaturi, solicitări şi păsuri.
"Formatorii de opinie" de pe banda de alergat şi bicicletă
Emil Boc este printre amatorii acestui tip de consiliere publică. Premierul nu are nevoie de presă pentru a i se semnala neregulile din activitatea Executivului pe care îl conduce sau pentru a i se propune soluţii anticriză. După cum chiar el mărturiseşte, întotdeauna, poate apela la "prietenii" de la sala de fitness pe care o frecventează de trei ori pe săptămână şi, bineînţeles, la cei de la frizerie. "Să ştiţi că de la frizerie şi de la sala de fitness aflu lucruri foarte importante, chiar unele pe care le pot materializa apoi şi în Guvern", a povestit liderul democrat-liberal. "Am mai mulţi prieteni acolo (la sala de fitness n.r.), mulţi dintre ei oameni de afaceri. Cu unul dintre ei, Bogdan, am discutat mai multe aspecte legate de mediul de afaceri. Acolo am discutat şi problema aceea, că se plăteşte anticipat impozitul pe profit, pentru că este o lege adoptată de Guvernul Tăriceanu, care a fost suspendată în 2009 şi care a intrat automat în vigoare în 2010. (...) Am aflat-o, am discutat-o la Finanţe şi a